Passa på att besöka årets båtmässa Allt för sjön i Älvsjö.
Allt pekar på att det blir den sista.
Så missa inte att kolla in Arcona 50, framkostern Lovisa som renoverades, sjönk och renoverades igen, samt förstås Oceanseglingsklubbens monter.
Det påstås att beslutet att trots allt köra årets upplaga av Allt för sjön fattades i januari. Färre utställare än någonsin och höga räntor som drabbar båtförsäljningen var orsaken.
Det märks, när mässan nu är halvvägs. 19 583 besökare hittade hit, så långt. Förra året samlade mässan 56 626 besökare, vilket blir svårt att nå upp till i år. Som mest har mässan samlat över 100 000.
- Jag tror att om man går under 50 000 i år så blir det sista gången, säger en besviken utställare som fått färre och färre besökare.
Hamnen, som alltid haft kul aktiviteter i ankomsthallen och på nätet, har blivit uppköpta av Skippo, som även förstört navigationsappen Eniro. Claes och Gustav ska vara kvar några år, men det var väl villkoret för att de skulle kunna casha in för företaget. Vad de gör mellan de blå skärmarna i entre'hallen framgår inte riktigt.
Tidigare om åren har C-hallen varit den stora tillbehörsmagneten. Men förra året degraderades marknaden ner till B-hallen, för att lämna plats till en parallell antikmarknad i C-hallen.
Så i år har både Hjertmans och Seasea avstått från att komma. Garmin och Raymarine tvekade men kom, medan den tredje elektronikjätten Navico stannade hemma.
Tre nya segelbåtar finns det här, som Sittbrunnen tidigare berättat. Övriga segelbåtsförsäljare väljer de flytande mässorna på Orust och Gustavsberg, samt Boot i Düsseldorf.
Annars är det mest motorbåtar, i år även en egen avdelning med arbetsbåtar, Work Boat.
Trevligt är dock att Sail Yacht Society ställer ut ett antal riggade gamla klassiker, med kostern Lovisa, som sjönk under Gullviverallyt och sen bärgades, som främsta dragplåstret.
Och ute i segelhörnet står vi i Oceanseglingsklubben och värvar medlemmar till kommande avseglargrupper. Inte så mycket folk, men trevligt att kunna få lite pratstunder om seglingar på de stora haven.
Själva mässan är ju också dödsdömd. Den ska rivas. Men det tar några år att ändra detaljplanerna. Här ska byggas 2 000-2 500 lägenheter och 10 000 arbetsplatser. 2030 kommer tunnelbana från Fridhemsplan hit.
Så några år till hoppas man kunna ha mässor här innan det är slut. Men mässbolaget ska säljas, kommunen vill inte ha det kvar.
Det känns ju inte riktigt som ett bra säljläge eller som något lysande framtidsperspektiv för båtmässan.